Az itSMF Magyarország 2010 november 12-én tartotta 7. szemináriumát, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások tervezésének, bevezetésének, üzemeltetésének vagy továbbfejlesztésének gyakorlati tapasztalatait mutatta be.

A szeminárium mottója: „ A szolgáltatások értéke fokozható ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és az eredményesség érdekében?)

A szemináriumot kiállítóként az alábbi cégek támogatták:

  • CA Magyarország
  • GPIT Services.
  • HumanoIT Kft.
  • NESS Hungary Kft.
  • ALPHA-CON/NQA
  • IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A szemináriumot támogató fizetős szervezetek:

  • Asyst Solutions Zrt.
  • Atigris Zrt.
  • Atoll Technologies Kft.
  • BAT Pécsi Dohánygyár Kft.
  • Budapest Bank Nyrt.
  • CEENTRUM Kft.
  • CIB Bank Zrt.
  • D-Vision Kft.
  • Elcoteq Magyarország Kft.
  • Elin Consulting Kft.
  • GPIT Services
  • Honvédelmi Minisztérium
  • LCGL Bt.
  • Magyar Posta Zrt.
  • Magyar Telekom Nyrt.
  • MÁV INFORMATIKA Zrt.
  • Microsoft magyarország
  • MKB Bank Zrt.
  • MTC Consulting 2005 Kft.
  • MVMI Informatika Zrt.
  • NESS Hungary Kft.
  • Poli Computer PC Kft.
  • QUAESTOR-NET Kft.
  • SGS Hungária Kft.
  • Siemens Zrt.
  • Smartservice Kft.
  • SOFTING Kft.
  • Systrans Kft
  • Vodafone Magyarország Zrt.

Értékelés

A szeminárium előadásainak és előadóinak „szolgáltatási szintjét” (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az „ügyfél”, azaz a szeminárium résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.

Az 50 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:

Előadók értékelése 

Colin Rudd 96%
Robert Falkowitz 95%
dr. Fehér Péter  88%
Pásztor Zsolt  82%
Nagy József  75%
Kovács Attila  75%


Előadások értékelése

A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation 87%
Integration of the service lifecycle and the project lifecycle 86%
Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben 83%
Az informatika helyzete 2009-2010 évben – Válságos évek 81%
A GPITILizer (Van megoldás a kis szervezetek részére is!  75%
OTP Bank Service Desk tapasztalatok 75%

 

Integration of the service lifecycle and the project lifecycle

Colin Rudd
video
play-sharp-fill

This presentation will examine the theory and the practice of the service lifecycle and the project lifecycle and their inter-working and integration.It will consider the priorities, conflicts and challenges in meeting the IT needs of a business, while trying handle the increased demands for change.

prezentáció letöltése videó letöltése

„A pulttól a kasszáig”

(Szolgáltatások értéknövelése automatizálással)

Nagy József
video
play-sharp-fill

Az előadás az informatikai szolgáltatások definiálásának, igénylésének, nyújtásának és követésének innovatív, de már a mindennapi gyakorlatban is megjelent megoldásait és támogató eszközeit mutatja meg, amelyek révén a szolgáltató – a belső hatékonyság javítása mellett – az ügyféloldalnak nagyobb értéket tud nyújtani.

prezentáció letöltése videó letöltése

Az informatika helyzete 2009-2010 évben – Válságos évek

dr. Fehér Péter
video
play-sharp-fill

A második éve folytatott itSMf-BCE közös felmérés során 65 szervezet töltötte ki papír alapú ill. elektronikus kérdőívünket, melyek 40%-a kis és középvállalat, míg 60%-a nagyvállalat. A kutatás 2010 második negyedévében történt, IT tudatos szervezetek körében, ahol a kérdőíves felmérést esetenként feltáró jellegű esettanulmányokkal is kiegészítettük.

prezentáció letöltése videó letöltése

ISO 20000 megvalósítás és audit KKV-knál

dr. Becser Balázs
video
play-sharp-fill

Magyarországi kis és közepes IT vállalkozások költséghatékony lehetőségei ISO 20000-1 szabványnak megfelelő szolgáltatásirányításirendszerek megtervezésére, bevezetésére és tanúsítvány megszerzésére.

prezentáció letöltése videó letöltése

IT Szolgáltatásirányítási Eszközfejlesztés ITIL szakemberek által: A GPITILizer – Van megoldás a kis szervezetek részére is!

Patay Gábor
video
play-sharp-fill

Az előadás bemutatja, hogy milyen stratégiai döntés alapján kezdődött meg a kis szervezetek által is egyszerűen és költséghatékonyan bevezethető és használható GPITIizer rendszer fejlesztése, és mely ITIL V3 ajánlások és saját tapasztalatok alapján születtek meg a rendszerrel szemben támasztott követelmények.

Részletes beszámolót hallhatunk majd a GPITILizer rendszer azon képességeiről, hogy hogyan lehet abban szabadon definiálni az IT szervezet által meghatározott IT szolgáltatásirányítási feladatokat, illetve hogyan támogatja a rendszer azok végrehajtatását és a végrehajtás ellenőrzését. A GPITIizer bemutatása az ITIL V3 életciklus modell szerinti csoportosításban ismerteti a funkcionalitást.

Ezt követi majd az ITIL Software Scheme bemutatása és a GPITILizer e szerinti értékelése. A rendszer bevezetési lépéseinek ismertetése után a GPIT Services felajánl egy kedvezményes implementációs lehetőséget az első vevő részére.

prezentáció letöltése videó letöltése

OTP Bank Service Desk tapasztalatok

Kovács Attila, Szász Erika, Sári Ibolya
video
play-sharp-fill
prezentáció letöltése videó letöltése

From Spaghetti to Service Management – A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation

Robert Falkowitz
video
play-sharp-fill

This presentation, based on an experience in a bank, proposes an approach to defining and documenting processes that addresses the following issues:

  • It provides processes that are directly related to the functional, daily activities of the IT personnel. This addresses the issue of processes seeming to be too theoretical.
  • It covers the entire process framework of IT, and is not just limited to service management. This addresses the issue of lack of integration between application development and service management.
  • It provides a modular approach to process definition, with highly reusable components. This addresses the issues of long, complicated, spaghetti-like processes that are hard to understand, harder to maintain and very easy to break.
  • It can be standards-based, and is easily integrated with frameworks such as ITIL, CMMI, CobiT, etc.
prezentáció letöltése videó letöltése

Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben

Pásztor Zsolt
video
play-sharp-fill

A Magyar Telekomnál bevezetett tudásmenedzsment megoldáson, mint esettanulmányon keresztül mutatja be a szervezeti tudás megosztásából fakadó előnyöket, elsősorban az incidenskezelés, általánosságban pedig az ITIL V3 életciklus-szemlélet vonatkozásában.

A végrehajtott projekt célul tűzte ki az IT-ügyfélszolgálaton és az IT-üzemelés felügyeleten megoldott incidensek arányának növelését, a megoldási idők csökkentését, valamint a második vonalbeli támogatáshoz eszkalált incidensek és a hibás eszkalációk számának csökkentését a tudásmenedzsment segítségével.

A bemutatásra kerülő projekt párhuzamosan két szálon futott: az egyik a folyamat és a szerepkörök kidolgozásával és eszközben történő támogatásával, míg a másik a sikeres bevezetéshez szükséges tudás kodifikálásával, a „kritikus tömegű” tudáselem létrehozásával foglalkozott. Mindkét tevékenység során figyeltünk arra, hogy az eredmények ne csak érzékelhetőek legyenek, hanem objektív mérőszámok formájában is rendelkezésre álljanak, ezzel is alátámasztva a tudásmenedzsment bevezetésének és alkalmazásának a szolgáltatásüzemeltetés hatékonyságára gyakorolt pozitív hatásait.

prezentáció letöltése videó letöltése

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük