Az itSMF meghatározó befolyással rendelkezik az ipari “bevált gyakorlatra” és a szabványokra, és világszerte partnerként működik együtt kormányzati és szabványügyi testületekkel.

Az itSMF Magyarországot 2004. november 11-én elismerte az itSMF International, így ma teljes jogú tagja a több, mint 50 országot átfogó szervezetnek. A megválasztott elnökség készítette elő a Fórum nagysikerű nyitórendezvényét 2004. október 7-én, és szervezte meg az első konferenciáját 2005 márciusában. A jogi alapítók között 27 szervezet és 8 magánszemély található, a Fővárosi Bíróság közhasznú egyesületként jegyezte be 2005. április 20-án.

Az itSMF Magyarországnak bárki tagja lehet az alapszabályban szereplő feltételeknek megfelelően. Működését egy max. 8 tagú választott elnökség irányítja és egy 3 tagú felügyelő bizottság ellenőrzi. Az itSMF szakmai rendezvények szervezésével segíti az IT szolgáltattásmenedzsment bevált gyakorlatának terjedését, az alkalmazási tapasztalatok cseréjét, részt vesz a nemzetközi szervezet munkájában, gazdája a szakterület hazai fejlődésének. Kezdeményezte és támogatta a szolgáltatásmenedzsment szabvány (ISO/IEC 20000) hazai megjelenését (MSZ ISO/IEC 20000). Gazdaszerepet vállalt a hazai oktatás és vizsgáztatás beindításában, a magyar terminológia kialakításában.