Az itSMF Magyarország 2018 április 6-án tartott 14. konferenciáján a regisztrált 71 főből 54 fő vett részt, 14 fizető és 40 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (30 leadott értékelőlap) összegzése szerint a konferencia szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 95 %-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a konferencia előadásainak anyagát.

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták:

  • GPIT Informatikai Kft.
  • T-Systems Magyarország Zrt.
  • TOPdesk Magyarország Kft.
  • IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A konferenciát támogató fizetős szervezetek:

  • Nagy Angelika
  • Deloitte Zrt.
  • ExxonMobil BSC Kft.
  • GPIT Kft.
  • GuideVision Magyarország Kft.
  • IT-Services Hungary
  • MVMI Zrt.
  • NI Hungary Kft.
  • OTP Bank Nyrt.
  • SCHOTT Hungary Kft.
  • elenor Common Operation
  • iCore Ltd.

Értékelés

A konferencia előadásainak és előadóinak “szolgáltatási szintjét” (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az “ügyfél”, azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mértük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.

Előadók értékelése

Kaimar Karu 99%
Gulyás Máté 99%
Suba Péter 90%
Pásztor Zsolt 85%
Barclay Rae 84%
Barclay Rae 83%


Előadások értékelése

Cynefin and sense-making in the digital world 96%
Iteratív Big Data projektek vállalati környezetben 92%
Szolgáltatás tervezés és bevezetés másképp – nagyvállalati méretű “digitális átalakulás” tapasztalatok 91%
Gyors, gyors, lassú – hogy ne lépjünk egymás lábára 83%
DevOps and ITSM – how do they work together? 83%
ITIL 2018 edition 69%


Cynefin and sense-making in the digital world

Kaimar Karu, itSMF Estonia, Author of ITIL Practitioner
video
play-sharp-fill

Cynefin (meaning ‘habitat’ in Welsh) is a sense-making framework, developed by Dave Snowden, and used for improving situational awareness and helping with decision-making by managers and hands-on professionals in various industries, including IT. The framework differentiates between ordered and unordered systems and introduces five domains (simple, complicated, complex, chaotic, and disorder) that make it easier to identify the best next steps in any (challenging) situation. The session introduces the basic concepts in Cynefin and describes its applicability to IT management and ITSM.

prezentáció letöltése videó letöltése

DevOps and ITSM – how do they work together?

Barclay Rae,CEO of itSMF UK
video
play-sharp-fill

DevOps is seen as a new way of working for development – with automation and continuous development and integration. However its much more than that as an approach to collaboration across development and Operations.

Sometime DevOps is also portrayed as being an alternative to ITSM, but in reality they both work together well and need each other. The challenge is in getting people who identify with each area to see that there is a close affinity between ITSM and DevOps ways of working – they are complementary.

This session sets out the key areas of synergy and collaboration between ITSM and DevOps, providing practical guidance on how to integrate these 2 different cultures. IT also identifies wasy for ITSM people that they are already ‘doing’ DevOps..!

prezentáció letöltése videó letöltése

ITIL 2018 edition

Barclay Rae,itSMF UK, member of the Lead Architect Team for the ITIL update
video
play-sharp-fill

Barclay Rae, member of the Lead Architect Team for the ITIL update organised by Axelos, will give an overview abot the planned 2018 edition of ITIL

videó letöltése

Gyors, gyors, lassú – hogy ne lépjünk egymás lábára

Pásztor Zsolt – T-Systems Magyarország Zrt.
video
play-sharp-fill

Gyorsan változó igények, gyors reagálást lehetővé tevő agilis fejlesztési technikák, de fel van erre készülve az üzemeltetés? Hogyan hozhatók szinkronba a fejlesztők és az üzemeltetők a szolgáltatásátadás során? Hogyan fejlesszük az átadási képességeinket és hogyan kerüljük el a nem kívánt következményeket? Kérdés kérdés hátán, de biztos vagyok benne, hogy a végére válaszok is lesznek.

prezentáció letöltése videó letöltése

Iteratív Big Data projektek vállalati környezetben

Gulyás Máté, Datapao, tanácsadó
video
play-sharp-fill

Ma azt látjuk, hogy az egész világ átáll az adatvezérelt működésre az IoT, Industry 4.0 és Data Driven kulcsszavak alatt. A másik oldalon azt látjuk, hogy az IT projektek 90%-nak implementációja megbukik. Előadásomban egy ipari projektünkön keresztül megmutatom, hogy hogyan tudunk iteratív módon adatvezérelt működést kialakítani szervezeti kockázat nélkül. Így költséghatékonyan, a rendelkezésre álló adataink alapján elő tudunk készülni arra a jelenben, hogy egyre nagyobb mennyiségű adatot dolgozzunk fel és elemezzünk a jövőben.

prezentáció letöltése videó letöltése

Szolgáltatás tervezés és bevezetés másképp – nagyvállalati méretű “digitális átalakulás” tapasztalatok

Suba Péter, iCore, UK
video
play-sharp-fill

Az utóbbi években nagy lendületet kapott a vállalati informatika testreszabása, közmű helyett egyre többen próbálják valódi üzleti előnyre váltani az egyedi megoldások kialakítását. Az üzleti igények gyors változásához jobban illeszkedő építőelemeket és módszertanokat igényelnek – ezek összességére hivatkoznak többnyire “Digitális átalakulás” néven. Saját géppark helyett félkész platformokra építkezés (felhő alapú modellek), Agilis / DevOps módszertanok használata, innovációs portfolio hagyományos projekt portfolio helyett – hogyan értelmezhető ebben a környezetben a szolgáltatás menedzsment (szűkebb értelemben az ITIL)?

Az előadás több nemzetközi nagyvállalatnál gyűjtött tapasztalat alapján készült, de elsősorban egy, a világ 20 legnagyobb vállalata közé tartozó cégben eltöltött másfél év alapozza meg. Ezalatt a cég agresszívan haladt afelé, hogy hagyományos ITIL / vízesés alapú informatikai működését modernizálja, gyorsítsa. Bemutatjuk, mit kellett változtatni a szolgáltatás bevezetésre való felkészülésnél, a szolgáltatás tervezésénél, hogyan alakítottuk át a hagyományos projekt szakaszkapus hozzáállást, a szolgáltatáselfogadási kritériumokat, használtuk fel az agilis/scrum lehetőségeket, és hogyan tudjuk elfogadtatni a szolgáltatásmenedzsment értékeit azokkal az eleinte szkeptikus agilis szakemberekkel, akik szerint “az ITIL lassú és elavult, nincs szükség rá egy DevOps környezetben”.

prezentáció letöltése videó letöltése

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.