Az itSMF Magyarország 2015 október 30-án tartott 10. szemináriumán a regisztrált 55 főből 51 fő vett részt, 11 fizető és 40 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (31 leadott értékelőlap) összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 95%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a szeminárium előadásainak anyagát.

A szemináriumot kiállítóként az alábbi cégek támogatták:

  • GPIT Informatikai Kft.
  • IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A szemináriumot támogató fizetős szervezetek:

  • Areus Zrt.
  • Atoll Technologies Kft.
  • GPIT Services
  • HUMANsoft Kft.
  • kancellar.hu Zrt.
  • MVMI Zrt.
  • NETvisor Zrt.
  • Qualysoft Informatikai Zrt.

Értékelés

A konferencia előadásainak és előadóinak “szolgáltatási szintjét” (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az “ügyfél”, azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mértük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.

A 31 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:

Előadók értékelése

Bekk Nándor 93%
Préger Lajos 93%
Kovács Zoltán 87%
Kozári Ákos 87%
Kemendi Zsolt 86%
Pásztor Zsolt 86%
Becser Balázs 83%
Sáfrán Péter 80%


Előadások értékelése

CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val 94%
DevOps 90%
Üzemeltetési folyamatok mérési lehetőségei… 88%
Minden a helyén-Minden egy helyen 85%
Felhő alapú üzemeltetés optimalizálása 81%
INVITEL fejlesztés tapasztalatai 79%

DevOps

Préger Lajos, HP Magyarország
video

Napjainkban egyre gyakrabban találkozunk ezzel ez első olvasásra fura szóösszetétellel, s vetődik fel a kérdés:

  • Mit jelent a DevOps?
  • Mi van mögötte és mire jó?
  • Hol és kik találkozhatnak vele?
  • Jelen vagy utópia?
  • ITIL vs. DevOps, barátok vagy vetélytársak?

Az előadás a fenti kérdéseket járja körbe, s ezek mentén ad betekintést a DevOps alapokba.

prezentáció letöltése videó letöltése

Hogyan alapozzunk meg értékteremtő IT szolgáltatásokat belső üzemeltetésre építve

INVITEL ICT 2012. szeptember és 2015. május között lezajlott szolgáltatásfejlesztési és folyamat-standardizálási projekt tapasztalatai

Kemendi Zsolt – Invitel ICT,Sáfrán Péter – IBM
video

Invitel Zrt. stratégia döntése az IT szolgáltatásokkal piacra lépésről a nyilvánvaló piaci tendenciák figyelembevételével. Az eszközök és lehetőségek piaci viszonyokra történő optimalizálásának bemutatása, a folyamatkialakítási és standardizálási projekt szakasz ismertetése. A projekt során felmerülő nehézségek és kihívások tanulságai. A számszerűsített eredmények és a megnyíló piaci lehetőségek bemutatása.

prezentáció letöltése videó letöltése

Minden a helyén – Minden egy helyen

Szegedi Antal és Pásztor Zsolt, T-Systems Magyarország Zrt.
video

Az adatok dömpingje és a technológiai fejlődés feladta a leckét az üzleti és IT vezetőknek is. Hogyan juthatnak hozzá a számukra fontos információkhoz bármikor és bárhol? Egyáltalán mi számít fontosnak? Számos vállalat vezetőjével találkoztak a T-Systems tanácsadói és mérnökei, hogy az ITIL ismereteikre és korábbi tapasztalataikra alapozva járjanak utána a válaszoknak és megoldást adjanak a vezetők kezébe. Mint utólag minden jó megoldás, ez is egyszerűnek tűnhet, pedig a megoldás „csak” a cél, az odavezető út az, amit érdemes volt végigjárni, amiből mi is sokat tanultunk és reméljük, másoknak is érdekes lesz. Annyit elárulhatunk, hogy az előadásból most sem maradhatnak ki az „okos” dolgok, a két ujjunk, a szemünk, valamint lesz polgármester is a történetben, de olyan – már szokványosnak mondható – témákat is érintünk, mint a BI, a KPI-ok, az integrációk és az életciklus-modell.

prezentáció letöltése videó letöltése

CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val

Bekk Nándor,Magyar Telekom, Atoll Technologies Kft.
video

A CMDB vizualizációján keresztül hogyan javítható az adatok minősége és készülhetünk fel megnyugtatóan a változásokra. Továbblépési lehetőségek bemutatása.

prezentáció letöltése videó letöltése

Üzemeltetésifolyamatok mérési lehetőségei és ezek hatékonyság javító hatása a Szolgáltatás üzemeltetésben

Kovács Zoltán, T-Systems Magyarország
video

A CSI jelentősége egyre inkább felértékelődik az érettebb szolgáltatás menedzsment gyakorlattal bíró vállalatok körében.Az árrés, a versenyképesség és az ügyfél elégedettség hármasában pont a CSI jó alkalmazása segíthet az optimumot megtalálni.Ugyanakkor a CSI nem új találmány, más iparágak már régóta használják a különböző hatékonyság javító módszertanokat. Az előadás arra keresi a választ, hogy hogyan lehet a más iparágakból származó módszereket, tapasztalatokat a CSI szolgálatába állítani és milyen gyakorlati lépések történnek és tapasztalatok születtek a T-Systems-nélaz elmúlt időszakban ebben a témában.

prezentáció letöltése videó letöltése

Felhő alapú üzemeltetési feladatok optimalizálása

Kozári Ákos, Microsoft Magyarország
video

A felhő alapú szolgáltatások, megoldások – legyen az akár publikus, hibrid, privát – technológiai tervezési, bevezetési feladatai mellett fontos megvizsgálnunk azt, hogy a kapcsolódó üzemeltetési folyamatok, feladatok, szerepkörök hogyan érintettek, hol és milyen módon kell azokat átalakítani, illeszteni, hatékonyabbá tenni (pl. kapacitás kezelés, financiális elszámolás, rendelkezésre-állás kezelés). Az előadás fő célja segítséget nyújtani abban, hogy az üzemeltetési témakör ezirányú fejlesztésében milyen kezdeti lépések megtételére van szükség, felhasználva a Microsoft e témakörben kidolgozott megközelítését.

prezentáció letöltése videó letöltése

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.